Populärt recept, mitt recept =)



Helt otroligt jag gjorde köttfärs och oliv piroger igår.
Dom blev väldigt poppis, nellie och hennes kompisar gillade dom väldans mycket=)
Barn är ju dom bästa kritikerna och ärligaste oxå..
Jag gjorde dom väldigt enkla.

Piroger ca 20 st ganska små.
1 pkt smördegs ( 5 plattor i )
400 g köttfärs
1 påse taco orginal kryddpåse
ca 1 1/2 dl riven ost
ca 1 dl skivade svarta oliver
1 ägg

kavla ut  degen och varje platta ger 4 rutor, sen steker du köttfärsen och blandar i taco kryddan.
sen lägger du i köttfärs,ost och oliverna i rutorna (efter smak) och viker degen så det blir en 3kant.
sen penslar du på ägg på alla och lägger på en plåt och har i ugnen på 225 grader i ca 12-17 min.
ta ut och vips har du det perfekta mellanmålet..
mums=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0